הפרעות אכילה: הבנתן והתמודדות עמן

הפרעות אכילה מהוות אתגר מורכב המשלב פן נפשי ופיזי, הפרעות אלו, משפיעות באופן משמעותי על דפוסי האכילה ועלולות לפגוע קשות בבריאות הכללית. מקורן של הפרעות אלו נעוץ לרוב בשילוב של מגוון גורמים: גנטיקה, פסיכולוגיה, השפעות חברתיות ותרבותיות. 

מאמר זה יעמיק בהבנת מהותן של הפרעות אכילה, יסקור את הסוגים השונים הקיימים, יציג את הסימנים המאפיינים לכל הפרעה ויציע אסטרטגיות להתמודדות עמן.

סוגי הפרעות אכילה

אנורקסיה 

אנורקסיה נרבוזה היא אחת מהפרעות האכילה הנפוצות ביותר. אם את סובלת מאנורקסיה, את עשויה לחוות פחד עז מעלייה במשקל ולראות את עצמך כשמנה גם כשאת בתת משקל. את עשויה להגביל בצורה חמורה את כמות האוכל שאת אוכלת, לעסוק בפעילות גופנית מוגזמת ולהשתמש בשיטות קיצוניות כדי לרדת במשקל כמו הקאות יזומות או שימוש בחומרים משלשלים. מחלת אנורקסיה יכולה להוביל לבעיות בריאות חמורות, כמו דלדול עצם, בעיות לב, תת-תזונה חמורה ואפילו מוות. 

בולימיה 

בולימיה מתאפיינת בהתקפים של אכילה מוגזמת שאחריהם מגיעות התנהגויות מפצות כדי למנוע עלייה במשקל, כמו הקאות יזומות, שימוש בחומרים משלשלים או פעילות גופנית מופרזת. ההתקפים יכולים להיות מלווים בהרגשה של חוסר שליטה ובושה. בולימיה עלולה לגרום לנזקים פיזיים כגון נזק לשיניים ולגרון, בעיות במערכת העיכול וקשיים בריאותיים נוספים עקב חוסרים תזונתיים.

הפרעת אכילה כפייתית (Binge Eating Disorder)

בהפרעת אכילה כפייתית את עשויה לאכול כמויות גדולות של אוכל בפרק זמן קצר ולהרגיש חוסר שליטה על האכילה שלך. התקפי אכילה יכולים להיות מלווים בתחושות של אשמה, בושה ודיכאון. בניגוד לבולימיה, בהפרעת אכילה כפייתית אין התנהגויות מפצות לאחר ההתקפים, מה שעלול להוביל להשמנת יתר ובעיות בריאותיות נלוות כמו סוכרת, מחלות לב ולחץ דם גבוה וכן לתחושות נפשיות קשות כמו תסכול, בושה, אשמה, תחושת כשלון, דכאון ועוד.

דרכי התמודדות עם Eating Disorder

אם את מזהה שאת סובלת מהפרעת אכילה, חשוב לפנות לעזרה מקצועית בהקדם האפשרי. טיפול בהפרעות אכילה כולל לרוב שילוב של טיפול התנהגותי , טיפול תזונתי ולעיתים מצריך גם טיפול תרופתי. טיפול התנהגותי יכול לעזור לך להבין את הגורמים להפרעה ולפתח כלים להתמודדות עם רגשות ומצבים המעוררים התנהגויות מזיקות.

טיפול תזונתי יכול לעזור לך לאן את גופך, להבריא אותו ולשנות את הרגלי האכילה שלך בצורה מדורגת ומבוקרת. חשוב לזכור שהפרעת אכילה אינה רק בעיה של אוכל ולכן יש לטפל בצורה משולבת בכל ההיבטים.

תמיכה ממשפחה וחברים היא חלק חשוב מהתהליך. כדאי לשתף אנשים קרובים במצבך ולבקש את עזרתם ותמיכתם. חיבור לקבוצות תמיכה או למטפלת שעברה בעצמה Eating Disorder דומות יכולה לעזור לך להרגיש פחות לבד ולשתף תחושות ומחשבות עם מישהי שהתמודדה עם אתגרים דומים.

שמירה על אורח חיים בריא ומאוזן יכולה לסייע בהתמודדות עם הפרעות אכילה. פעילות גופנית סדירה, שינה מספקת וניהול מתחים יכולים לתרום לבריאות הפיזית והנפשית שלך ולשפר את ההרגשה הכללית.

הפרעות אכילה

אם את מחפשת דרך להשתחרר מהמאבק המתמיד עם האוכל ולבנות מערכת יחסים בריאה עם האוכל ועם הגוף שלך, אני מציעה לך תוכנית ייחודית וממוקדת. 

בתוכנית תלמדי איך להזין את הגוף שלך בצורה מיטבית, להבין את הצרכים הפיזיים והנפשיים שלך ולפתח הרגלי אכילה שיביאו לאיזון הורמונלי ודרך כך לשקט נפשי. 

כאחת שהתמודדה במשך 20 שנה עם הפרעות אכילה, בולמיה, בולמוסי אכילה ודיאטות אינסופיות,  אני יודעת ללוות  אותך בתהליך שיאפשר לך לשנות את דפוסי החשיבה וההתנהגות סביב האוכל, לסגל הרגלי חיים מאוזנים ולמצוא את הכוחות הפנימיים שלך. זו לא עוד דיאטה, אלא דרך חיים חדשה שתעזור לך להרגיש טוב יותר ולחיות חיים בריאים ומאושרים יותר. הצטרפי אלי עוד היום וקבלי בחזרה את השליטה על החיים שלך!

הפרעות אכילה: הבנתן והתמודדות עמן

מוזמנות לשתף:

בואו נדבר:

השאירי פרטים
ואחזור אליך ממש מהר עם כל המידע :)

מאמרים נוספים